Sven Melander kopia..

image

Jag vet inte riktigt var jag ska börja… Men det var en gång en jämn match i ett soligt och härligt Västervik, där vi var nog så bra som Västervik.. vi hade tyvärr några lite sämre minuter där vi straffades hårt och fick se oss besegrade med 7-4 tillslut.. 
Själv fick jag som spelat fotboll i 35 år också lära mig lite nya tecken och regler som jag måste missat på årets domarutbildning… ”Killen” som dömde var otroligt lik min gamla idol.. nämligen Sven Melander från Nöjesmassakern. Han hade som sin ”look a like” en hel del skoj att bjuda på under matchen. Han var stenhård men rättvis, så det var inte hans fel att vi föll.. Han höll koll på allt inom 5 meter från planen dessutom vilket han ska ha kredit för. Han satte ribban direkt med en första kommentar enligt: Okej, Grabbar, då börjar vi lite försiktigt med att hälsa på varandra.  Haha…Tur att matchen bara var 2×25 annars hade jag nog inte pallat med hela. Jag kommer också som domare själv försöka lära mig tecknet han gjorde vid 30 sek kvar… helt otroligt kul.. dessförinnan hade jag frågat vad han hade för tid kvar och fick det iskalla svaret.: En hel del.
Nästa match är på onsdag ..ses då. / Greger som trots förlust bara kan le åt vad jag precis varit med om.

Lämna en kommentar